علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟
سرخط خبرها

مروری بر یک پرونده جنایی در  بولوار مهر مادر به بهانه پایان تحقیقات و  صدور قرار نهایی

  • کد خبر: ۲۱۳۴۸۲
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
مروری بر یک پرونده جنایی در  بولوار مهر مادر به بهانه پایان تحقیقات و  صدور قرار نهایی
پس از اعترافات صریح متهم به حمله شبانه، تحقیقات میدانی در خیابان مهرمادر و مقابل محل جنایت آغاز شد. بررسی‌های میدانی نشان داد که متهم پس از جراحت به درون منزلشان دیوار به دیوار عطاری گریخته بود که دوستان و آشنایان مقتول پس از تجمع در محل با شکستن شیشه‌ها و در منزل عباس درون خانه ریخته و او را گرفته بودند.

به گزارش شهرآرانیوز متهم سی و نه ساله که یک فرزند دارد، شغلش کفاشی بوده است. او چهاردهم تیرماه به اتهام قتل «سین سین» در یک عطاری درست کنار خانه‌شان در خیابان مهرمادر دستگیر شد. قاتل و مقتول هم‌محله‌ای بوده و از قدیم همدیگر را می‌شناخته‌اند و البته با یکدیگر اختلاف داشته و پیش‌تر نیز دعوا کرده بودند، موضوعی که موجب می‌شود عباس (قاتل) به بهانه اینکه می‌خواهد با «سجاد-س» مقتول آشتی کند، با دو نفر از دوستانش به مغازه مقتول (عطاری) که از قضا دیوار به دیوار خانه عباس بوده می‌روند و در میانه صحبت‌ها، ناگهان متهم به قتل با چاقویی کوچک ضربه‌ای به شانه چپ سجاد می‌زند، حمله‌ای که منجر به قتل سجاد می‌شود.

پس از این حادثه در تماس با اورژانس، بلافاصله پیکر نیمه‌جان سجاد به بیمارستان هاشمی‌نژاد منتقل می‌شود، اما ساعت ۲۲:۳۰ همان شب فرد مصدوم بر اثر شدت جراحات کشته می‌شود.

با اعلام موضوع از منابع بیمارستانی به پلیس، افسران تجسس کلانتری خواجه ربیع راهی بیمارستان شده و پس از مشاهده جسد، موضوع را به قاضی صادق صفری، بازپرس جنایی، اعلام می‌کنند.

دستگیری متهم

تیم جنایی در بیمارستان حاضر شده و مشخص می‌شود که «سجاد-س» متولد ۱۳۷۵ در مغازه خودش از سوی فردی که با او خصومت شخصی داشته مورد حمله قرار گرفته است. در معاینه جسد با توجه به اینکه فقط یک چاقو به شانه مقتول خورده و آثار دفاع از خود وجود نداشت، این احتمال به وجود آمد که دعوا زیاد طول نکشیده است.

در ادامه مأموران کلانتری خواجه‌ربیع اطلاع دادند که توانسته‌اند متهم به قتل با هویت «عباس-ن» را دستگیر کنند. تیم جنایی برای ادامه تحقیقات شبانه راهی کلانتری شد. متهم تیشرتی سیاه به تن داشت و آثار خال‌کوبی روی بازوی چپش نمایان بود و دست چپش نیز در گچ و با بندی از گردنش آویزان بود.

اعتراف به جرم

این فرد ابتدا مدعی شد که بی‌تقصیر است و از سر شب دنبال وضعیت درمانی خود در مطب پزشکی بوده است، اما بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده وقوع جرم، تصویرش را نشان می‌داد که پس از حمله به فرد عطار از صحنه گریخته است.

متهم با دیدن این تصاویر و اظهارات شاهدان، به حمله اعتراف کرد و گفت: «من هنگام وقوع حادثه مشروب خورده بودم (در ادامه، اما نتیجه تست الکل او منفی شد)، من و سجاد یک هفته قبل با هم دعوا کرده بودیم و او با شمشیر دستم را شکسته بود. «علی فری» و «رضا» از دوستان مشترک ما بودند و برای آشتی دادن ما پا پیش گذاشتند. هنگام صحبت سجاد شکستن دست من با شمشیر را انکار می‌کرد، وقتی او چرخید تا چیزی بردارد و مرا بزند، من پیش‌دستی کردم و با چاقو به شانه‌اش زدم و فرار کردم. موقع فرار هم چاقو را درون جوی آب انداختم.»

اظهارات شاهدان

پس از اعترافات صریح متهم به حمله شبانه، تحقیقات میدانی در خیابان مهرمادر و مقابل محل جنایت آغاز شد. بررسی‌های میدانی نشان داد که متهم پس از جراحت به درون منزلشان دیوار به دیوار عطاری گریخته بود که دوستان و آشنایان مقتول پس از تجمع در محل با شکستن شیشه‌ها و در منزل عباس درون خانه ریخته و او را گرفته بودند، این جنجال را مأموران انتظامی مهار کرده و متهم را دستگیر کرده بودند. همچنین تیم جنایی در بازدید از مغازه‌ای که جنایت در آن رقم خورده بود، به‌هم‌ریختگی زیادی مشاهده نکردند که همین موضوع نشان می‌داد، نزاع خیلی کوتاه بوده است.

تیم جنایی با دستور بازپرس جنایی، بررسی اظهارات شاهدان را آغاز کرد. در محل یکی از افرادی که دقیقا تمام صحنه را دیده بود، در این زمینه گفت: «من جلو خانه‌ام نشسته بودم که عباس و علی فری و یک نفر دیگر آمدند. دست عباس شکسته بود که شنیده بودم هفته قبل سجاد آن کار را کرده است. آن‌ها وارد عطاری شدند و زمان زیادی نگذشته بود که دیدم آن دو نفر سجاد را گرفته و عباس با چاقو او را زد و فرار کرد.»

بازسازی جرم

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارشناسان علت فوت را اصابت جسم برنده و نوک تیز به شانه چپ و جراحات ناشی از آن بیان کردند و نتیجه آزمایش‌های سم‌شناسی نیز منفی بود. همچنین در ادامه از متهم تست روانی گرفته شد که اختلال مهم روان‌پزشکی که منجر به سلب قوه تمییز و اراده شود، احراز نشد.

در ادامه با انتقال متهم به محل جرم، صحنه جرم نیز بازسازی شد و متهم به همراه دوستانش که در صحنه جرم بودند، آنچه در صحنه جرم گذشته بود، مو به مو بازسازی کردند و تمام جزئیات را نیز اعلام کردند. البته متهم مدعی بود که قصد کشتن نداشته است. در ادامه برای دو فردی که در صحنه جرم متهم را همراهی کرده بودند، قرار منع تعقیب صادر شد و در قرار نهایی متهم به قتل مقصر شناخته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->